aajeziorski@gmail.com

Dlaczego nie zarabiasz w biznesie relacji ?

Witaj kochany czytelniku ! 🙂 

Jakieś 10 lat temu w szkole podstawowej uczyłem się o empatii. Było to wytłumaczone przez nauczycielkę Mniej więcej tak : Empatia polega na wczuwaniu się w cierpienie i ból innej osoby.

Jest to powiedziane w negatywnym znaczeniu, nie było nic wspomniane o pozytywach… ( Nauczycielka oszukała Mnie wtedy, nie mówiąc o drugiej stronie empatii 😛 )

Często osoba rozmawiając z klientem / potencjalnym biznespartnerem patrzy przez pryzmat prowizji i tego, co On chce.

Natomiast w praktyce wygląda to tak, że klient ma gdzieś czego Ty chcesz 😉

Klient mocniej przejmuje się tym, że nie zjadł obiadu, niż ścinką drzew w lasach tropikalnych.

I tutaj przychodzi pomoc 🙂 – Empatia poznawcza, pozwalająca spojrzeć na rzeczywistość od strony Naszego rozmówcy 🙂 Kiedy przestawisz się na SZCZERĄ pomoc osobie, wczujesz się w Niego, poznasz Jego problemy, a pryzmat prowizji zostawisz gdzieś daleko, wtedy osiągniesz lepsze efekty. Człowiek to wyczuje, czy szczerze chcesz mu pomóc, czy „wydoić” z Niego pieniądze.

Jak wcześniej wspomniałem klienta lub potencjalnego biznespartnera, nie interesuje, czego Ty chcesz, ALE dając mu to, czego on chce, Ty również otrzymasz to, co chciałbyś dostać 🙂

To odwrotność 😉

Przykładem kolejnej takie odwrotności jest rozmowa i zachowanie szefa w stosunku do pracownika, który czegoś nie wykonał / coś źle zrobił.

Kiedy szef wyżyje się na pracowniku, ten będzie miał w głowie słowa „Ale gbur”. Kiedy jednak podejdziemy do tego od drugiej strony, i szef najpierw pochwali pracownika za to, co mu wychodziło, efekt będzie o wiele lepszy 😉 Czy słowa „Jesteś Janek jednym z najlepszych pracowników, też jesteś człowiekiem i każdemu może się to zdarzyć, na następny raz mocniej uważaj” nie brzmią lepiej ? 🙂

Szef wtedy pokaże Swoją prawdziwą wyższość, a pracownik będzie mocniej uważał, bo został pochwalony mimo błędu ( Warto pamiętać, że bardzo mało osób przyznaje się szczerze samemu Sobie do błędu )

PS : Jeżeli chcesz być dobrym rozmówcą, naucz się słuchać ( i słyszeć 😉 )

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów !

Przygotowałem dla Ciebie również :

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.