Czy odmowa oznacza koniec sprzedaży?

Witaj czytelniku 🙂

Jeżeli jesteś marketerem, sprzedawcą czy handlowcem nie raz i nie dwa usłyszałeś słowo „nie” od klienta lub osoby zainteresowanej.

Ale czy „nie” oznacza odmowę i koniec sprzedaży ?

Oczywiście, że nie 😉

„Nie” jest to emocjonalna, odruchowa reakcja na coś, czego nie znamy. „Nie” nie oznacza końca sprzedaży – to tylko część tej „gry”.

W momencie kiedy osoba mówi „nie” to za tymi słowami kryje inne przesłanie – „Jeszcze nie teraz” / „Nie wiem, czy Sobie poradzę” / „Nie mam wystarczającej wiedzy” / „Pomóż mi, chciałbym, ale nie wiem co mam robić”.

Są 3 powody tego – Klient nie ufa Tobie lub firmie ( Czasem jak nawet jest to ‚firma” to może chodzić o Ciebie. Osoba nie zawsze powie Ci wprost, że problemem jesteś Ty – a raczej brak zaufania do Ciebie. )

-Zbyt wysoka cena, lub cena wydająca się nie być proporcjonalna co do jakości produktu / usługi ( Wykorzystaj język korzyści – ważne jest, abyś miał pełną wiedzę o Swojej firmie, produkcie itd )

-Oferta wydaje się być niekorzystna

Co więc dalej ? Czy powinieneś odpuścić ? Nie !

Jak wyżej wspomniałem odmowa to część gry. Wykorzystaj do tego – ZGODĘ ! Tak, zgadzaj się z osobą 🙂

Zgadzanie się nie oznacza akceptacji perspektywy patrzenia rozmówcy – jest to natomiast narzędzie do przekazania Swojej perspektywy.

-Cena jest wysoka

-W pełni się z Panem zgadzam, jednak za tą ceną kryje się […] ( Tutaj język korzyści wchodzi w grę )

LUB

-Muszę to przemyśleć

-W pełni Pana rozumiem, sam nigdy nie podejmuję pochopnych decyzji, jednak idealny czas nigdy nie nadejdzie, dlatego powiem Panu, dlaczego warto ( kupić usługę / produkt ) właśnie teraz. ( i nadal język korzyści )

Więcej dowiesz się z Mojego poradnika, który dla Ciebie przygotowałem :

PORADNIK

Dodaj komentarz